Bibliotekssalen

Forebyggelse af vold og drab på kvinder

28.05.24
Kan vold med drab til følge forebygges? Er det muligt at spotte signaler om vold?

Center for Voldsforebyggelse fortæller om deres særlige indsats mod vold og drab på kvinder. Analyse af kvindedrab gennem de seneste godt 20 år viser, at forebyggelse er mulig. Foredraget er med til at sætte spot på denne forebyggelsesindsats og sprede oplysning, så kvinder tør stå frem, når de oplever vold. Det er også muligt at lære om advarselssignaler om vold, så pårørende og samfund også kan hjælpe.

Holstebro Krisecenter vil også fortælle om deres tilbud til kvinder, unge og børn samt rådgivningsmuligheder

Mindeplader for dræbte kvinder i det midtvestjyske område kan ses på Holstebro Bibliotek i 4 uger.

Foredraget er lavet i et samarbejde mellem Holstebro Krisecenter og Holstebro Bibliotek.

Gratis – mød bare op