Forfatterstafetten: Josefine Klougart

31.05.22
Josefine Klougart: "Naturen er fuld af åbenbaringer"

Vi står midt i en fuldstændig altomfattende naturkrise – vi har klimakrisen og biodiversitetskrisen – og begge dele er resultater af en manglende forståelse af, at vi altså er en del af det her fintmaskede netværk af liv, siger Josefine

I videoen herunder er Josefine Klougart i samtale med Forfatterwebs litteraturformidler Sarah Corner-Walker Hvidberg.

I romanen “Alt dette kunne du få” vokser hovedpersonen Barbara op tæt på naturen. Hun er i særlig grad i stand til at fornemme altings samhørighed, og i bogen formår Josefine Klougart at sætte ord på de magiske oplevelser af naturen, oplevelser af nærmest religiøs karakter, vi som kultur er meget dårlige til at forstå, og som normalt ligger uden for sproget.

Josefine Klougart er forårets syvende gæst i Forfatterstafetten, hvor du kan møde en række af tidens mest populære romanforfattere og digtere.

Mere om forfatteren:

Læs Forfatterwebs dybdegående artikel om Josefine Klougart og hendes forfatterskab.

Om Forfatterweb

Forfatterweb er et forfatterleksikon over danske og udenlandske forfattere, både nulevende og afdøde. Udvalget er bredt, og der medtages både klassiske forfatterskaber og debuterende forfattere inden for alle genrer.

Du har adgang til Forfatterweb som bruger af biblioteket med dit bibliotekslogin; cpr.nr. og 4-cifrede kode.

Romaner af Josefine Klougart: