Kender du solsikkesnoren?

07.09.22
Solsikkesnoren er et diskret men synligt symbol på, at bæreren har et usynligt handicap og kan have brug for ekstra tid, tålmodighed eller hjælp.

Det er ikke alle handicap, du kan se. På Holstebro Bibliotek vil vi gerne være med til at gøre det usynlige synligt.

Hvis du har et usynligt handicap eller er pårørende, kan du derfor få udleveret en solsikkesnor gratis og uden spørgsmål, næste gang du besøger biblioteket.
Solsikkesnoren viser os og andre biblioteksbrugere, at du kan have mere brug for mere tålmodighed, hjælp eller ekstra tid.

På biblioteket vil vi gerne give alle samme adgang til viden, information og kulturaktiviteter. Derfor glæder vi os over at være en del af Solsikkeprogrammet.

Solsikkesnoren udleveres gratis i Kaffebaren på Holstebro Bibliotek, samt på Vinderup og Ulfborg Bibliotek.

Du kan læse meget mere om snoren og tankerne bag på www.solsikkesnoren.dk.