Læs tegneserier med Library Pass

Den nye app til Comics Plus kan hentes til både Android og iOS.

Hent den nye app, ’Library Pass’ og få ubegrænset adgang til tusinder af digitale tegneserier og grafiske romaner.
Hvis du er ny bruger af Comics Plus, skal du, via Holstebro Biblioteks hjemmeside, lave en brugerprofil med din e-mailadresse og en sikker kode.
Du kan læse her, hvordan du gør.

Om Comics Plus

Comics Plus giver ubegrænset adgang til tusinder af digitale tegneserier og graphic novels på alle internetforbundne enheder – dvs. både på smartphone, tablet og PC.
Databasen indeholder over 19.000 tegneserier fra mere end 90 globale forlag i populære kategorier som action, Sci-Fi, manga, steam punk, superhelte og film/tv-favoritter. Det populære tegneserieforlag, Dark Horse, er også inkluderet i Comics Plus, bl.a. med tegneserierne Hellboy, Aliens og Predator. Af andre populære titler på Comics Plus kan nævnes: Minecraft, Star Trek, Sherlock Holmes, Stranger Things, My Little Pony, Garfield og forskellige serier fra Disney.

Målgruppe: børn, unge og voksne

Tegneserierne er engelsksprogede, men der findes også en del - helt uden tekst - til de yngste læsere, både til drenge og piger.
Der er aldersangivelse på alle tegneserier, og i app’en er der også mulighed for ” Parental Control”, så børn ikke kan finde tegneserier med voksent indhold.

Søgning og navigation

Du kan søge på genre, forlag og titel og låne alle de tegneserier, du har lyst til – helt uden ventetid. Lånetiden er 7 dage og der er ubegrænset mulighed for genlån.
Søgning fungerer bedst i en browser på en PC, hvorimod det er sværere at navigere i app’en. Du kan derfor med fordel søge og låne tegneserierne via en browser og efterfølgende læse dem i app’en. Det er dog muligt både at søge og låne i app’en.

For at benytte Comics Plus hjemmefra skal du være registreret som låner ved Holstebro Bibliotek, og du skal bo i Holstebro Kommune.