Nyt sæsonprogram fra Holstebro Biblioteker

Nyt sæsonprogram fra Holstebro Biblioteker er på gaden

18.01.23
Fra fredag den 20. januar kan alle få fingrene i det nye sæsonprogram fra bibliotekerne i Holstebro Kommune

Denne sæson (se programmet her) byder blandt andet på foredrag med forperson for Copenhagen Pride Lars Henriksen, musiker Benjamin Koppel, aktiemor Line Maria Kühlwein Skov og mange flere.

I vinterferien er der aktiviteter for børn og familier. Her kan de opleve teater, krea-værksted, film og meget mere.
I hverdagene afholder bibliotekerne de traditionelle arrangementer som baby-café, læseklubber, poesiaftner, IT-café, håndarbejds-café, brætspilsaftner, filmvisninger m.m.

Arrangementskoordinator Mette Holmegaard fra Holstebro Biblioteker fortæller: ”Vi har tilrettelagt et program med mange forskellige tilbud. Der er noget for enhver smag, og noget for både børn, unge og voksne. Hvad enten du er til bøger, workshops, foredrag, fællesskaber - eller det hele, er der virkelig meget at glæde sig til”.

Kulturglimt i natten
Allerede i starten af februar er Holstebro Bibliotek vært for en stor event, hvor mange af kommunens kulturinstitutioner tager del i en festlige begivenhed under navnet ’Kulturglimt i natten’.

Mette Holmegaard pointerer: ”Hele Holstebro inviteres fredag den 10. februar til en eftermiddag og aften, hvor hele familien kan opleve et væld af forskellige kulturoplevelser. Det er gratis, og alle er velkomne.”

Fejring af Vinderup Bibliotek, Lego-workshop og krybdyr
Der er naturligvis også mange aktiviteter på bibliotekerne i Ulfborg og Vinderup. På Ulfborg Bibliotek er der i marts foredrag med læge Jerk W. Langer, som fortæller om den nyeste sundhedsforskning. Det laves i samarbejde med AOF Midt. For børn og unge er der LEGO-workshop, læseklub og bløde krybdyr i vinterferien. Desuden vil den lokale kendte digter Hans Peter Madsen komme og holde foredrag om sin skrivekunst.

Vinderup Bibliotek kan i år fejre 130-års jubilæum, det skal selvfølgelig markeres med en fest i marts.
Allerede i februar er der bøger på menuen for madglade litteraturfans, mens børnene i Vinderup og opland kan glæde sig til krea-værksted og skønne film i vinterferien.

Det nye sæsonprogram kan hentes på de lokale biblioteker, eller du kan hente det her.