Velkommen i Hr. Struganoffs restaurant

23.07.21
Mad og bogstaver, mad og tal, mad og modsætninger og mad og farver. Der er rigtig mange sjove ting på menukortet i Hr. Struganoffs restaurant.

Kim Fupz Aakeson har skrevet bøgerne om Hr. Struganoff og Siri Melchior har taget figuren under kærlig behandling i illustrationerne.

Nu er det blevet til en legeudstilling med plads til både kreativ madlavning og fordybelse i illustrationerne. På udstillingens vægge kan man blandt andet lege med magnetiske tal og bogstaver. Idéen med udstillingen er at åbne bøgerne med inspiration til fælles leg med historier og begreber for de små og op til 7 år – en fælles leg som har en positiv virkning på børnenes sproglige udvikling og fortrolighed med bøger.

Udstillingen er støttet af Slots- og Kulturstyrelsen og Nordea-Fonden i forbindelse med projektet Fang Fortællingen, og er produceret af Ballerup Bibliotekerne.

Holstebro Bibliotek har lånt udstillingen frem til 1. oktober, og vi glæder os til at byde en masse børn velkommen hos Hr. Struganoff, hvor de kan få vækket alle sanserne og få brugt fantasien i madlavningen.