Bløde benspænd...

12.05.20
... en del af Ibens arbejde

Det er ikke fordi, brugerne skal gå og falde, men det er sjovt at falde over noget, man ikke lige havde tænkt kunne være noget for en.

• At skabe overraskelser i biblioteksrummet – at få bøgerne ud af hylderne og sætte dem sammen i et bestemt tema
  • At skabe opmærksomhed på materialer, som kan være interessante i forhold til en snak eller emne, der er oppe i tiden
  • At informere på en sjov og anderledes måde om en kampagne, der f.eks. kører på TV

Når vi skaber overraskelser i biblioteksrummet, håber vi, at man som bruger af biblioteket får øjnene op for noget nyt, og at man blive deltagende i livet på en anden måde. Vi vil gerne lægge op til refleksion og overvejelser om nye muligheder. Vi laver ofte eksponeringer i samarbejde med både lokale og nationale partnere, og det sker særligt, når vi understøtter store kampagner, som vi som borgere kan følge på mange andre medieflader.

Ja, det at pirre nysgerrigheden, lægge op til små konstruktive forstyrrelser, og at skabe små forandringer i biblioteksrummet, det er en af mange opgaver, som jeg beskæftiger mig med på Holstebro Bibliotek.