Virtual reality

Gamingugen 2023 på Holstebro Bibliotek

30.10.23
Kom til inspirerende foredragsaften med den ikoniske tv-vært Jakob Stegelmann fra Troldspejlet - eller del din passion for gaming med andre spilentusiaster.

En stor del af danske børn og unge er engagerede gamere, og det er ikke uden grund. Gaming kombinerer underholdning, læring og socialt samvær på en helt særlig måde. I uge 45 sætter Holstebro Bibliotek fokus på gaming og glæden ved at spille spil.

”Gamingugen 2023 på Holstebro Bibliotek er en hyldest til spil og fællesskaber, med det formål at give folk i alle aldre en chance for at udforske og fordybe sig i en fascinerede verden af gaming. Vi er her for at åbne døren til en verden af sjov, læring og kreativitet gennem spil." udtaler John Holm Jacobsen bibliotekar og gamerfan fra Holstebro Bibliotek.

Legendarisk tv-stjerne gæster biblioteket
Tirsdag den 7. november kl. 19.00 inviterer Holstebro Bibliotek til foredrag med Jakob Stegelmann kendt fra DR´s tv-program Troldspejlet Special og podcastserien ’Stegelmanns score’. Jakob Stegelmann vil tage dig med tilbage til en tid, hvor tegnefilm var håndtegnede og computerspillet var tv-tennis - op til i dag, hvor alt kan lade sig gøre i spillenes og filmenes verden.

På sin helt særlige måde vil Jakob Stegelmann føre os gennem den kulørte kulturs brogede og vidunderlige historie. Der er noget at blive klog på, hvad enten du er helt grøn hvad angår joystick, computermus og tegneserier, eller du har været med lige siden Pac-Man og Commodore 64 var det vildeste på markedet. Dertil vil Jakob komme med bud på, hvad du skal holde øje med af nye udgivelser både indenfor computerspil og film. Foredraget er lavet i samarbejde med AOF Holstebro Aftenskole.

Virtual Reality Drop-in
I løbet af Gamingugen 2023 kan du deltage i vores Virtual Reality Drop-in, hvor du kan træde ind i den digitale verden. Her præsenterer vi VR-oplevelser som ’The Blu’, ’Beat Saber’, ’The Plank’ og meget mere. Teknologien udvikler sig hurtigt, og det digitale univers er mere virkelighedstro end nogensinde før.

Brætspil eller konsolspil?
På biblioteket har vi alt, hvad et spilhjerte begærer. I vores hyggelige kaffebar inviterer vi til ’Brætspilsaften’, hvor der er nye og klassiske brætspil. Sammen deler vi glæden ved brætspil med andre spilentusiaster.

Er du mere til konsolspil, slår vi et slag for alle de mange spil, vi har til udlån. Vi fortæller om spil til konsoller som Switch, Playstation eller Xbox.
Uanset om du er til brætspil eller konsolspil, er der masser af sjov og spænding i vente.

Så sæt kryds i kalenderen og vær med til Gamingugen 2023 på Holstebro Bibliotek – en uge fyldt med gaming, sjov og fællesskaber.

Se mere om Gamingugen 2023 og vores aktiviteter her

FAKTA

Gamingugen 2023 har som mål at styrke kreativitet, samarbejde og samvær omkring spilkulturen. Biblioteker, esportsforeninger, kulturhuse m.fl. inviteres til at deltage og arrangere gaming-aktiviteter i uge 45.