Forfatterstafet: Alex Schulman

Alex Schulman: Jeg er helt enkelt besat af barnet.

I alle sine romaner borer den svenske succesforfatter Alex Schulman i konsekvenserne af svigt i barndommen. Hvad gør det ved et barn at føle sig fravalgt og forkert?

“Malma station” er en rørende skæbnefortælling fortalt i et medrivende tempo. Vi følger flere generationer på den samme togstrækning, og spændingen stiger romanen igennem og gør den svær at slippe.

Alex Schulman: Alle min romaner har rod i min egen barndom

Mere om forfatteren

Klik her og læs Forfatterwebs dybdegående artikel om Alex Schulman og hans forfatterskab.

Om Forfatterstafet

Forfatterstafetten er dybdegående interviews om nogle af tidens rigtig gode bøger fra danske forfattere.

Stafetten kører nu på femte sæson, og tidligere har vi mødt forfattere som Gry Jexen, Maren Uthaug, Thomas Korsgaard, Jesper Stein, Knud Romer og mange, mange flere.

Denne sæson skal vi blandt andre stifte bekendskab med Friða Ísberg, Kamilla Hega Holst, Karolina Ramqvist, Joakim Garff og Kenneth Bøgh Andersen.

Om Forfatterweb

Forfatterweb er et forfatterleksikon over danske og udenlandske forfattere, både nulevende og afdøde. Udvalget er bredt, og der medtages både klassiske forfatterskaber og debuterende forfattere inden for alle genrer.

Du har adgang til Forfatterweb som bruger af biblioteket med dit bibliotekslogin; cpr.nr. og 4-cifrede kode.

Bøger af Alex Schulman

Foto: Ib Helles Olesen