Læsekompas

Find din næste læseoplevelse

Hvad er Læsekompasset?

Læsekompas er bibliotekernes inspirationsværktøj til voksne læsere af skønlitteratur.
På Læsekompasset finder du inspiration, der tager udgangspunkt i al skønlitteratur på dansk for voksne.
Læsekompasset giver inspiration til skønlitteratur på baggrund af selve læseoplevelsen, som f.eks. stemning, fortælleteknik, tempo og længde.

Hvordan bruger jeg Læsekompasset?

Gå ind læsekompas.dk og søg efter en bog eller en forfatter, som du synes godt om.
Her har du så mulighed for at vælge knappen "Minder om" og få anbefalet bøger, der er beslægtet med den bog eller forfatter, som du søgte efter.

Under søgefeltet kan du også vælge at skrue på forskellige parametre, som f.eks. stemning, længde og skrivestil.

Du kan logge ind på Læsekompas med dit normale bibliotekslogin og vælge Holstebro Bibliotek.
Herefter kan du tilføje titler til lister over bøger du har læst, eller gerne vil læse – eller du kan oprette helt nye huskelister.

Du kan også reservere bøger direkte på siden, og afhente dem på dit lokale bibliotek.

God fornøjelse med at finde din næste gode læseoplevelse!

Læsekompasset. Intro-film. Bredformat