Forfatterstafet: Friða Ísberg

Friða Ísberg: Alle ville eje budskaberne i min roman.

Friða Ísbergs roman “Mærket” er en fremtidsfortælling, der udspiller sig i Island. Her er politikerne valgt på grund af deres empatiske evner, og inden længe skal en empatitest rulles ud til alle indbyggere i landet. Men langsomt forvandler utopien sig til en stadig mere dystopisk fortælling.

Mød Friða Ísberg i en samtale om politik og polarisering og behovet for nogle rum, hvor det er tilladt at være i tvivl. Interviewet er på engelsk, men tekstet.

Friða Ísberg: Alle ville eje budskaberne i min roman

Mere om forfatteren

Klik her og læs Forfatterwebs dybdegående artikel om Friða Ísberg og hendes forfatterskab.

Om Forfatterstafet

Forfatterstafetten er dybdegående interviews om nogle af tidens rigtig gode bøger fra danske forfattere.

Stafetten kører nu på femte sæson, og tidligere har vi mødt forfattere som Gry Jexen, Maren Uthaug, Thomas Korsgaard, Jesper Stein, Knud Romer og mange, mange flere.

Denne sæson skal vi blandt andre stifte bekendskab med Friða Ísberg, Kamilla Hega Holst, Karolina Ramqvist, Joakim Garff og Kenneth Bøgh Andersen.

Om Forfatterweb

Forfatterweb er et forfatterleksikon over danske og udenlandske forfattere, både nulevende og afdøde. Udvalget er bredt, og der medtages både klassiske forfatterskaber og debuterende forfattere inden for alle genrer.

Du har adgang til Forfatterweb som bruger af biblioteket med dit bibliotekslogin; cpr.nr. og 4-cifrede kode.