Forfatterstafetten: Geeti Amiri

01.06.22
Geeti Amiri: "Når kærlighed bliver til kontrol"

Debattøren Geeti Amiri springer ud som skønlitterær forfatter med romanen “Mosaik”. Hovedpersonen er den nyuddannede skolelærer Dunya med afghansk baggrund. Bogen skildrer hendes stormende forelskelse i og ægteskab med Musayeb. Men lykken varer kort, for Musayebs kærlighed forvandler sig hurtigt til en altdominerende kontrol.

Geeti Amiri er forårets niende gæst i Forfatterstafetten, hvor du kan møde en række af tidens mest populære forfattere. Se hele interviewet med Forfatterwebs litteraturformidler Sarah Corner-Walker Hvidberg her.

Mere om forfatteren:

Læs Forfatterwebs dybdegående artikel om Geeti Amiri og hendes forfatterskab

Om Forfatterweb

Forfatterweb er et forfatterleksikon over danske og udenlandske forfattere, både nulevende og afdøde. Udvalget er bredt, og der medtages både klassiske forfatterskaber og debuterende forfattere inden for alle genrer.

Du har adgang til Forfatterweb som bruger af biblioteket med dit bibliotekslogin; cpr.nr. og 4-cifrede kode.

Bøger af Geeti Amiri:

Geeti Amiri: Mosaik