Forfatterstafetten: Kim Fupz Aakeson

23.05.22
Kim Fupz Aakeson: "Fængslet er det hårdeste, jeg har skrevet om"

I romanen “ Fangeleg” kommer vi meget tæt på den barske virkelighed i et dansk fængsel. Handlingen og sproget er så realistisk, at det næsten er skræmmende. Gradvist bliver læserne klar over, at også fængselsbetjente er ufrie.

Mød Kim Fupz Aakeson i en åbenhjertig samtale med Forfatterwebs litteraturformidler Sarah Corner-Walker Hvidberg.

Han er forårets sjette gæst i Forfatterstafetten, hvor du kan møde en række af tidens mest populære forfattere og digtere.

Mere om forfatteren:

Læs Forfatterwebs dybdegående artikel om Kim Fupz Aakeson og hans forfatterskab.

Om Forfatterweb

Forfatterweb er et forfatterleksikon over danske og udenlandske forfattere, både nulevende og afdøde. Udvalget er bredt, og der medtages både klassiske forfatterskaber og debuterende forfattere inden for alle genrer.

Du har adgang til Forfatterweb som bruger af biblioteket med dit bibliotekslogin; cpr.nr. og 4-cifrede kode.

Udvalgte titler for voksne af Kim Fupz Aakeson: