Lån en legepose

Et helt nyt bibliotekstilbud er klar på hylderne på Holstebro Bibliotek. Nu kan dagplejere, vuggestuer og forældre låne legeposer, der indeholder øvelser til meditation og lege, der styrker de helt små børns motorik og sprog.

Legeposerne er skræddersyet til de 0-3 årige børn og deres dagplejere, vuggestuer eller forældre.

Poserne kan åbnes og anvendes på biblioteket eller lånes med hjem til dagplejen, vuggestuen eller private.
Poserne rummer materiale til meditation med de helt små børn, som er udviklet af studerende fra VIA.

Indholdet til bevægelseslege er blevet til i samarbejde med A-Sport og testet i motorikdagplejen i Holstebro Kommune, mens børnebiblioteket har stået for de litterære elementer til højtlæsning og sprogindlæring.
Poserne er udstyret med QR koder, der åbner for små videoer som kan guide de voksne til, hvordan posernes indhold kan bruges.