Lyt med - og oplev stemmer fra det vestjyske!

13.03.24
Nu er 'Vestjyske Fortællinger' online og tilgængelig for alle!

Holstebro Bibliotek har i samarbejde med en række kulturinstitutioner i Holstebro og Struer Kommune produceret podcasts.

Podcasts om historien, livet og fællesskabet i det vestjyske

Indholdet i ’ Vestjyske Fortællinger’ er skæve, tankevækkende og autentiske.
Holstebro Musikskole sætter fokus på tidligere MGK-elever, der fortæller om inspirationskilder, livet med musik og vejen til en musikalsk karriere. Med Struer Museum får vi barndomshistorier fra blokken og livet på landet fra de første årtier efter 2. verdenskrig.
Holstebro Bibliotek har interviewet forfatteren Ditte Holm Bro og Lars Henriksen, forperson for Pride Copenhagen, om hjemstavnens betydning og vestjyske værdier.
Lokalhistorisk Arkiv Holstebro fortæller den ukendte historie om lærerinden Agnes Elisabeth Ahm, som rejste ud i verdenen, kom hjem og endte som modstandskvinde under krigen. Sidst men ikke mindst tager Struer Bibliotek os med til et litteraturmøde på biblioteket i en ganske særlig læsekreds.

Hør 'Vestjyske Fortællinger' her på Podbean

Støttet af Kultursamarbejdet

Projektet ’Vestjyske Fortællinger’ er støttet af netværket ’Kultursamarbejdet i Midt- og Vestjylland’.
Podcasten er blevet til i tæt samarbejde med Holstebro Musikskole, Holstebro Lokalhistorisk Arkiv, Struer Bibliotek, Struer Museum og Holstebro Bibliotek.