Håb for fremtiden - Et talerør til de unge

Hvad er unges tanker og håb for fremtiden? Det er vores fokus i denne workshop, som måske kan være med til at dæmme op for den mistrivsel vi ser blandt unge i disse år.

Gennem makkersnak, fælles brainstorm og enkle korte skriveøvelser skaber vi sammen ’Fremtidsaktivisme’ og giver de unge en stemme ud i fremtiden.

De unges fremtidsvisioner vil blive udstillet i biblioteksrummet eller på jeres skole til inspiration for andre.

Efterfølgende kan I arbejde videre på skolen med fag- og skønlitteratur, som behandler fremtidsscenarier både på godt og ondt.

Målgruppe: 8.-9. kl.
Tidsforbrug: 90 min
Lokation: Holstebro Bibliotek

NB! Kan bookes fra august 2024

Book et forløb

For at booke et forløb skal du sende en mail til bib.undervisning@holstebro.dk, og du må rigtig gerne fortælle:

• hvilket tilbud I ønsker
  • hvornår I gerne vil komme
  • hvilket klassetrin og antallet af elever
  • kontaktoplysninger (telefonnr.) på læreren/lærerne

Vi skal have jeres booking senest tre uger før afholdelse, da det er vigtigt i forhold til vores planlægning.