børnebiblioteket

Mød en ridder fra Sagaland

11.05.24
Riddertema på børnebiblioteket

For længe, længe siden nedlagde en ridder en drage, og nu lægger en ridder vejen forbi Holstebro Bibliotek. Det er Ridder Ole fra Sagaland, som fortæller om riddertiden og fremviser lanser og sværd. Måske kan du prøve en rustning?

Sagnet om Sankt Jørgen og dragen kan ses på Holstebro Kommunes våbenskjold, og nu har du mulighed for at lave dit helt eget personlige våbenskjold, som efterfølgende bliver udstillet på børnebiblioteket i et par uger.

I en anden workshop kan du lave et sejt sværd, som du kan tage med hjem. Der er et begrænset antal våbenskjold og sværd til workshops.

Tag familien med til en sjov dag, hvor I kan opleve en ridder, og høre mere om riddertiden, deres liv, heste, våbenskjold og rustninger.

For børn fra 5 år