Lillesalen

Mød forfatter Maja Mittag

22.05.24
Med ungdommens stemme

Maja Mittag skriver om alt det, der fylder hos de unge: Venskab, sex, klimasorg og psykiatri. Men hun gør det med afsæt i en århundrede lang lyrisk tradition, nemlig sonetkransen, der trækker tråde tilbage til Shakespeare og Inger Christensen.

Med sit seneste værk "Altid Søndag” taler den unge digter direkte til og ind i samfundet og tiden, og værket bliver på den måde et levende tidsbillede

Maja Mittag er født i 1997 og uddannet fra Talentskolens forfatterlinje. Hun debuterede i 2016 med “Jeg øver mig i at være glad” og “Altid søndag" er hendes andet selvstændige værk.

Hør med, når det lysende lyriktalent gæster Holstebro og giver os et unikt indblik i sin digteriske praksis.

Arrangementet et samarbejde mellem Dansk Talentakademis Forfatterlinje og Holstebro Bibliotek, der gør, at du kan opleve en række danske forfattere live på biblioteket. Hen over foråret får vi besøg af en række stærke, kvindelige forfattere, som fortæller om deres bøger, inspirationskilder og livet som forfatter.