Lillesalen
For alle

Kunstig intelligens møder litterær kunst

07.03.24
Præsentation af Danmarks første litterære AI-avis

Hvad betyder AI for litteraturen? Hvordan skaber vi kunst med hjælp fra kunstig intelligens og humanoids? Hvordan bruger vi teknologien som katapult for kreativitet og nytænkning – og til at skabe banebrydende værker?

Det er noget af det, som eleverne fra Dansk Talentakademis Forfatterlinje har undersøgt i en workshop med forfatter og art director Tina Frank.

Nu kan du opleve resultatet, når forfatterlinjens elever præsenterer Danmarks første litterære AI-avis på Holstebro Bibliotek. De talentfulde elever har sat fremtiden under lup og undersøgt, hvordan verden vil se ud i 2044 ved at kombinere kunst, miljø, politik og kunstig intelligens. Ved hjælp af de nyeste teknologier præsenterer eleverne deres AI-avis gennem en kombination af videooptagelser, analog oplæsning og avatars.

Uanset om du er interesseret i litteratur, kunst, AI eller verden som helhed, er du velkommen til at deltage, stille spørgsmål og blive inspireret.

Alle er velkomne.

Gratis - mød bare op

Arrangører: Dansk Talentakademi og Holstebro Bibliotek.